Algemene voorwaarden Sports Up Healthcentre 1. Algemeen 1.1 Zodra u de lidmaatschapsovereenkomst (verder te noemen Overeenkomst) tekent, wordt u lid (hierna; het “Lid”) van Sports Up Healthcentre. (hierna; “Sports Up Healthcentre”). 1.2 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten van Sports Up Healthcentre 1.3 Sports Up Health Centre is gerechtigd de op het lidmaatschap van toepassing zijnde voorwaarden te wijzigen. Bij de wijziging wordt een termijn van een kalendermaand na bekendmaking in acht genomen, tenzij een afwijkende wettelijke termijn is vereist. 2. Aanmelding en Lidmaatmaatschap 2.1 Aanmelding als Sports Up Healtcentre-lid vindt plaats door het inschrijfformulier volledig in te vullen. Na ontvangst van het inschrijfformulier vangt het lidmaatschap aan op de datum die op het inschrijfformulier door het lid is ingevuld. Indien het lid geen datum heeft ingevuld, gaat het lidmaatschap op de dag van ontvangst van dit inschrijfformulier in. Het lid is bekend met het maandelijks bedrag waarmee hij/zij akkoord gaat. Lidmaatschapskosten staan op de overeenkomst. Tarieven zijn ook terug te vinden op www.sports-up.nl. Sports Up Healthcentre is gerechtigd de aangeleverde gegevens te gebruiken t.b.v. communicatie met leden. 2.2 Een lidmaatschap bij Sports Up Healthcentre kan op elk gewenst moment ingaan. Het lid is bekend met het feit dat hij/zij zijn lidmaatschap voor de afgesproken contractduur die ingaat vanaf de in de Overeenkomst vermelde ‘ Ingangsdatum overeenkomst’ met stilzwijgende verlenging van telkens een maand. Bij het tussentijds veranderen van het lidmaatschap gaat deelnemer/ster akkoord met het nieuwe contractstermijn dat bij het lidmaatschap staat beschreven. 2.3 Als het maximum aantal leden is bereikt, word het aspirant-lid op de wachtlijst geplaatst. Het aspirant-lid krijgt bericht van Sports Up Healthcentre zodra zijn lidmaatschap kan aanvangen. 2.4 Het lid, het zijnde een natuurlijk persoon, heeft bij online inschrijving het recht om binnen 14 dagen na de dag van deze inschrijving aan Sports Up Healthcentre mee te delen dat hij/zij afziet van het lidmaatschap. Indien de 14e dag op een nationale feestdag valt, loopt de termijn van 14 dagen tot en met het einde van de eerst daaropvolgende werkdag. Indien het Lid binnen de bedenktijd afziet van het lidmaatschap, is Sports Up Healthcentre gerechtigd om kosten in rekeningen te brengen voor de dagen dat de Lid gebruik heeft gemaakt van de faciliteiten binnen Sports Up Healthcentre 2.5 Het lidmaatschap is strikt persoonlijk en kan alleen na toestemming van Sports Up Healthcentre worden overgedragen. 2.6 Sports Up Healthcentre behoudt zich het recht voor bij inschrijving een foto te maken van het Lid, deze zal uitsluitend gebruikt worden ter identificatie van het lid. Ook behoudt Sports Up Healthcentre zich het recht voor nieuwe leden bij inschrijven om identificatie te vragen. 2.7 Sports Up zal gerechtigd zijn om op eender welk tijdstip identificatie van een Lid te vragen teneinde na te gaan of de persoon die met de lidmaatschapspas binnenkomt inderdaad het Lid betreft. 2.8 Het Lid mag gedurende de openingstijden trainen in de in de Overeenkomst vermelde vestiging. Meer informatie over de soorten lidmaatschappen en openingstijden is te vinden op www.sports-up.nl. 3. Lidmaatschapspas 3.1 Het Lid ontvangt na ondertekening van de Overeenkomst een Sports Up Healthcentre-pas. Deze pas blijft eigendom van Sports Up Healtcentre en is strikt persoonlijk. 3.2 Uitsluitend op vertoon van een geldige Sports Up Healthcentre-pas en een bij passende foto krijgt het Lid toegang tot de faciliteiten van Sports Up Healtcentre. Jongeren tussen de 12 en 16 jaar, die in bezit zijn van een Sports Up Healthcentre-pas krijgen uitsluitend toegang tot de faciliteiten onder begeleiding en verantwoordelijkheid van een meetrainend lid van 16 jaar of ouder, ook deze dient in het bezit te zijn van een geldige Sports Up Healthcente-pas. 3.3 De pashouder blijft ten alle tijden aansprakelijk en verantwoordelijk voor het gebruik en/of misbruik van de pas. Bij misbruik van deze pas is Sports Up Healthcentre bevoegd om het Lid toegang tot Sports Up Healthcentre te ontzeggen. 3.4 Verlies of diefstal van de Sports Up Healthcentre-pas dient direct gemeld te worden en blijven de betalingsverplichtingen onverminderd van kracht. Sports Up Healthcentre zal de kosten voor een nieuwe pas van 7,50 in rekening brengen bij het Lid. 3.5 Na beëindiging van het lidmaatschap kan de Sports Up Healthcentre-pas die dan nog de functie van een kortingspas heeft, behouden worden. Met de kortingspas worden kortingen verkregen bij deelnemende bedrijven. Hiervoor hoeft geen vergoeding betaald te worden. 3.6 Een pashouder die opnieuw een fitness abonnement wil afsluiten bij Sports Up Healthcentre is niet (opnieuw) inschrijfgeld verschuldigd 4. Lidmaatschapsgelden 4.1 Het lidmaatschapsgeld dient door het Lid via SEPA automatische incasso bij vooruitbetaling te worden voldaan op maandbasis evenals de overeengekomen inschrijf –en administratiekosten. 4.2 Indien het lidmaatschap eerder word geactiveerd dan de ingangsdatum die vermeld staat op de Overeenkomst en lid hierdoor eerder gebruik kan maken van de faciliteiten van Sports Up Healthcentre, is het Lid over deze extra dagen aanvullend lidmaatschapsgeld verschuldigd, te berekenen naar rato van het aantal extra dagen. 4.3 Alle bedragen zijn bij vooruitbetaling verschuldigd en opeisbaar. Betaling dient te geschieden via automatische incasso voor het bedrag dat betrekking heeft op het aangegane lidmaatschap. Betaling via automatische incasso per maand is mogelijk. 4.4 Bij niet tijdige betaling als gevolg van bijvoorbeeld onvoldoende saldo of stornering om welke reden dan ook, wordt er een herinnering/ingebrekestelling verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Het Lid krijgt de gelegenheid om binnen een redelijke termijn van 10 dagen alsnog het verschuldigd bedrag te voldoen, geheel kosteloos. Als betaling na deze 10 dagen nog steeds uitblijft wordt er €7,50 administratiekosten in rekening gebracht en krijgt het Lid nogmaals 5 dagen om het verschuldigde bedrag te voldoen. Indien het lid na deze periode van in totaal 15 dagen nog steeds in gebreke is, wordt de vordering ter incasso uit handen gegeven. Alle kosten die hiervoor gemaakt worden zijn voor rekening van het Lid. 4.5 De Sports Up Healthcentre-pas wordt geblokkeerd zolang niet aan de betalingsverplichting is voldaan. Het lid kan dan de toegang tot de Sports Up Healthcentre-vestiging worden geweigerd. Sports Up Healthcentre is gerechtigd om bij een betalingsachterstand de overeenkomst met het lid met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder dat de betalingsverplichting vervalt. De contributie voor het na beëindiging nog resterende deel van het betreffende lidmaatschap, is per datum beëindiging direct verschuldigd en opeisbaar. 4.6 Alle prijzen zijn inclusief BTW. Sports Up Healthcentre is te allen tijde gerechtigd om haar tarieven aan te passen in geval van wijziging in de hoogte van BTW. Sports Up Healthcentre behoudt zich het recht voor tarieven tussentijds te wijzigen. Tenminste 3 maanden voor een prijswijziging worden de leden hiervan in kennis gesteld. 5. Openingstijden 5.1 Sports Up Healthcentre behoudt zich het recht voor om de openingstijden tijdelijk of blijvend te wijzigen. 5.2 Indien het lid geen gebruik maakt van de mogelijkheden die het gekozen abonnement biedt, vindt geen restitutie van de contributie plaats. 5.3 Op officiële en erkende feestdagen is de Sports Up Healthcentre-vestiging gerechtigd gesloten te zijn. 5.4 Sports Up Healthcentre behoudt zich het recht voor om de vestiging voor reparatie en onderhoud te sluiten. Het Lid heeft dan geen recht op restitutie van lidmaatschapsgeld. 6. Groepslessen 6.1 Sports Up Healthcentre behoudt zich het recht voor groepslessen te annuleren. 6.2 Kinderen tot 16 jaar kunnen niet deelnemen aan de lessen. 6.3 Het lesrooster staat op de website en is op te vragen bij de balie. Sports Up Healthcentre behoudt zich het recht voor om ten alle tijden het lesrooster aan te passen of lessen met een aangepast programma aan te bieden. 7. Personal Training 7.1 Sports Up Healthcente biedt zogenaamde personal training aan. Personal training is niet bij het lidmaatschap inbegrepen. 8. Beëindigen 8.1 Het lid kan zijn lidmaatschap beëindigen door schriftelijk op te zeggen voor de 26ste van de kalender maand bij Sports Up Healthcentre adres: de Waghemakerstraat 1D, 5622JE, Eindhoven. 8.2 Een lidmaatschap kan worden beëindigd aan het eind van de maand waarop het lidmaatschap afloopt, met inachtneming van artikel 2. 8.3 De opzegtermijn bedraagt één kalendermaand voor de datum waarop het lidmaatschap afloopt, met inachtneming van artikel 2. 8.4 Sports Up Healthcentre behoudt zich het recht voor bij ernstige of herhaaldelijke schending van de huisregels of ander gebleken onaanvaardbaar gedrag, op aangeven van de vestigingsmanager een lidmaatschap te beëindigen. De contributie voor het na beëindiging nog resterende deel van het betreffende lidmaatschapsjaar, is per datum beëindiging direct verschuldigd en opeisbaar. 9. Opschorting 9.1 In geval van langdurige ziekte, blessure, zwangerschap of letsel kan het lidmaatschap tijdelijk, tot een maximum van 6 maanden worden opgeschort met schriftelijke toestemming van Sports Up Healthcentre. Deze voorwaarde is niet van toepassing in geval studie, stage, werk en vakanties. Opschorting is alleen mogelijk na het leveren van deugdelijk bewijs (bijvoorbeeld een medische verklaring). 9.2 Opschorting van het lidmaatschap kan nooit met terugwerkende kracht 9.3 De betalingsverplichting van het Lid wordt opgeschort voor de daadwerkelijke duur van de opschorting. De einddatum van de lidmaatschapsovereenkomst wordt verlengd met de duur van de daadwerkelijke opschorting. 10. Risico en aansprakelijkheid 10.1 Het gebruik maken van de apparatuur, het volgen van een programma of van cursusonderdelen en/of –activiteiten van welke aard ook, bij Sports up Healthcentre, is geheel voor eigen risico van het lid. 10.2 Sports Up Healthcentre, de vestigingsmanager en overige werknemers en/of andere hulppersonen aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor materiële of immateriële schade als gevolg van ongeval of letsel van het lid en/of derden, ontstaan op welke wijze dan ook. 10.3 Sports Up Healthcentre, de vestigingsmanager en overige werknemers en/of andere hulppersonen aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor schade, verlies of diefstal van eigendommen van het lid en/of derden. 10.4 Het lid is aansprakelijk voor schade toegebracht aan eigendommen van Sports Up Healthcentre, indien deze schade aan nalatigheid en/of schuld van dit lid is te wijten. 10.5 De deelnemer/ster sport op eigen risico. Sports Up Healthcentre is niet aansprakelijk voor eventuele ongevallen. 10.6 Evenmin kan Sports Up Healthcentre aansprakelijk worden gesteld voor verlies en/of beschadiging van (sport)kleding en/of trainingsuitrusting. 10.7 Door ondertekening van deze activiteitenovereenkomst ontheft de deelnemer/ster en bij minderjarigheid zijn/haar wettelijke vertegenwoordiger Sports Up Healthcentre van elke aansprakelijkheid ter zake. 11. Privacy 11.1. Sports Up Healthcentre verwerkt de persoonsgegevens van het Lid binnen de kaders van de toepasselijke wet- en regelgeving inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, in het bijzonder de Wet bescherming persoonsgegevens, op een wijze en voor de doeleinden zoals hieronder nader omschreven. 11.2. Sports Up Healthcentre verwerkt persoonsgegevens voor de doeleinden: facturatie, debiteuren administratie, klachtenafhandeling en geschillenbeslechting, informatie aan de werkgever van de deelnemer over het gebruik van het lidmaatschap, ter voorkoming, opsporing en bestrijding van fraude en onregelmatigheden, voor marktonderzoek en commerciële doeleinden zoals verkoopactiviteiten met betrekking tot de diensten van Sports Up Healthcentre en/of diensten van derden die te maken hebben met de diensten van Sports Up Healthcentre. 11.3. Het Lid heeft een inzage-, correctie- en verzet recht met betrekking tot de van hem verwerkte persoonsgegevens. Sports Up Healthcentre kan voor een inzage en/of het doorvoeren van correcties en/of voor het behandelen van een verzet kosten in rekening brengen tot het wettelijk maximum. Het Lid kan een bezwaar tegen verwerking van zijn persoonsgegevens en verzoeken tot inzage, correctie en verzet richten aan Sports Up Healthcentre. 12. Huisreglement 12.1 Het lid wordt geacht op de hoogte te zijn van de huisregels van de Sports Up Healthcentre-vestiging en hiernaar te handelen. 12.2 De algemene Voorwaarden en de huisregels van de Sports Up Healthcentre-vestiging zijn bij de balie van de Sports Up Healthcentre-vestiging op te vragen. 12.3 Sports Up Healthcentre kan de toegang weigeren of ontzeggen aan personen wiens gedrag daar aanleiding toe geeft. 13. Slotbepalingen 13.1 Op deze voorwaarden en alle overeenkomsten door of met Sports Up Healthcentre aangegaan, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 13.2 Door inschrijving verklaard het lid de algemene voorwaarden en de huisregels van Sports Up Healthcentre te kennen en te accepteren. 13.3 Sports Up Healthcentre is gerechtigd de huisregels en algemene voorwaarden te wijzigen. Gewijzigde huisregels gelden per direct voor iedereen; gewijzigde algemene voorwaarden gelden voor nieuwe leden en voor leden waarvan het lidmaatschap wordt verlengd. 13.4 Deze algemene voorwaarden en de huisregels van Sports Up Healthcentre zijn terug te vinden op www.sports-up.nl en op te vragen bij de balie van de Sports Up Healthcentre vestiging.